1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

7 Ocak 2010 Perşembe

Pasta ve börek

Bugün Küçükyalı'nın pazarı var.Niyetim pazarı resimleyip yayımlamaktı. Fotoğraf makinemi unutmuşum.

Ben de yaptığım elmalı pastayla mercimekli böreği resimledim.






Rahmetli Emel annem elmalı pastayı çok yapardı. Ben de çok severdim. Epeydir ben de yapmıyordum. Bugün aklıma geldi.


Pazardaki kırmızı elmaları görünce karar verdim. Hamuru şöyle yapılıyor:

3 çorba kaşığı tereyağı, 1/2 su bardağı sıvı yağ,oda sıcaklığında yumuşatılıp 1 su bardağı şekerle karıştırılıyor. 1 yumurta kırılıyor. 3 su bardağı un, 1 pk. kabartma tozu, limon kabuğu rendesi ilave edilip,yoğuruluyor.

Hamurdan elma büyüklüğünde bir parça ayrılıyor. Kalan hamur merdaneyle yapacağımız kaptan biraz büyükçe açılıyor.Yağlanmış kalıba konulunca elimizle kenarları biraz yükseltiliyor.

4 elmayı önceden dilimleyip 1/2 su bardağı şekerle teflonda karamelize etmiş biraz tarçın ilave edip soğumaya bırakmıştık.


Elmaları hamurun üzerine yerleştiriyoruz. Kalan hamuru yuvarlayıp üzerine kafes yapıyoruz.
Önceden ısıtılmış fırında (200 derece) pişiriyoruz. Soğuyunca üzerine pudra şekeri veya hindistan cevizi serpiyoruz. Ne kadar zamanda piştiğini bilemeyeceğim. Ara ara bakacaksınız. Çok fazla kızarmayacak. Soğuyunca sertleşiyor. Kıtır kıtır çok güzel oluyor.



Böreğe gelince. Benim sigara böreği sarar gibi hep yaptığım tarzda 1 bardak su ,bir yumurta akı, 1/2 su bardağı sıvı yağ çırpılıyor. Bu karışım yufkanın üzerine sürülüyor. Yufka ikiye katlanıyor ve 6 eşit parçaya bölünüyor.
Mercimekler haşlanıp suyu çektiriliyor. Bol soğan, sarımsak ve baharatla kavruluyor. Biraz kırmızı biber salçası da konuyor.
Bu malzemeyle yufkalar sigara böreği gibi sarılıyor.



Üzerlerine kalan yumurta sarısı sürülüyor.Kalan harç da üzerlerine dökülüyor. Dinlendirilip fırına veriliyor. Bir gün önceden yapılırsa daha güzel oluyor.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Annemmmm,
Ellerine sağlık,ellerin dert görmesin, ne kadar marifetlisin sultanım....

hüznün tadı dedi ki...

Hadi ordan!Maymun...