1 2 3 4 5 Bu kodu kullana

17 Mart 2010 Çarşamba

Bir Ceza Ve Hatırladıklarım



           Bir küçük kız. Suçu büyük. O kitabını evde unutmuş. Hatta bunu daha önce de yapmış. Öğretmen, çok sinirlenmiş. F.'yi tahtaya dikmiş. Bütün çocuklardan onu tokatlamasını istemiş.

           F.'nin yanağına tokatlar gelirken neler hissediyordu acaba? En iyi arkadaşına sıra gelince ne olacaktı? O da vuracak mıydı? Yoksa vurur gibi yapıp dokunacak mıydı? Sadece dokunsa da içi burulacaktı biliyorum.

          Yıllar önce ben de ilkokulda benzer bir olay yaşadım. Babamın tayini Kargı'ya yeni çıkmıştı. Ben de okula yeni yeni alışıyordum. Öğretmenimiz genç bir erkekti. O da öğrencileri başlarını yana eğdirip tokat atarak cezalandırırdı. Ben henüz hiç dayak yememiştim.

         Bir gün öğrencilerden birisi tahtada problem çözüyordu. Yapamadı. Benim matematiğim oldukça iyiydi. Beni kaldırdı. Ben de çözdüm. Öğretmen "Aferin kızım." dedi. Şimdi arkadaşın yanağını uzatsın sen de vur bakalım. Arkadaşım başını yan çevirdi yanağını bana uzattı.Çok kötüydüm nasıl vuracağımı bilmiyordum. Sonra hafifçecik vurdum. "Olmadı!"dedi öğretmen. Bir daha denedim. Yine yapamadım.

        Artık sinirlenmişti öğretmen. Başımı yana eğdi. Bir eliyle çenemi tutup diğer eliyle tokadı indirdi. -Bak böyle vuracaksın. Dedi.

       Sıralar da kimseyi göremiyordum. Bütün vücudum yanıyordu. Nasıl yerime oturdum? Nasıl eve gittim? Kızaran yanağımı annemden nasıl gizledim? Paramparça onurumu nasıl onardım?Bilmiyorum. 

Hiç yorum yok: